Upozornění na nové články v blogu
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články v blogu po dobu max 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv. Jak chráníme osobní údaje »
Nejlepší nabídka fotopastí v ČR
Využívání fotopastí se za účelem zabezpečení zvyšuje. Důvod, proč lidé dávají přednost fotopasti před kamerovým systémem, je zřejmý. Fotopast je mobilní a náklady na pořízení lze považovat za minimální. Otázkou tak zůstává, kterou fotopast vybrat. Jednu z důležitých vlastností přitom symbolizuje šíře záběru fotopasti.
Nyní si položíme otázku. Co nám hlavně vytváří kromě zorného úhlu samotnou šíři záběru? Je to vzdálenost fotopasti například od vnadiště, auta nebo brány, kterou chcete hlídat. Samotný zorný úhel objektivu nás informuje o vhodnosti použití. Pokud budeme klasický zorný úhel 45° používat na 2 metry, bude šíře záběru přibližně 1,5 m – ideální na sledování ptactva s vysokým detailem.
Čím delší bude vzdálenost od fotopasti, šíře záběru bude narůstat. Na vzdálenost 10 metrů se pohybujeme kolem 7 metrů šíře záběru. Obrovskou výhodou úhlu 45° je detail, který můžeme zachytit na delší vzdálenost.
TIP: Prohlédněte si naši širokou nabídku fotopastí v e-shopu a vyberte si model vhodný na odhalení zloděje nebo třeba pozorování zvěře.
Na níže uvedené fotce stojí několik kusů srnčí zvěře. Nejbližší kus stojí od fotopasti na vzdálenost 6 metrů. Nejvzdálenější kus stojí na 30 metrech. Pokud bychom chtěli na 30 metrů identifikovat člověka, musela by osobu s trochou štěstí fotopast správně vyfotit.
Zde vidíme opravdovou „sílu“ klasických objektivů se zorným uhlem 45°. Velmi podobně jsou na tom zorné úhly 55 – 60°.
Se zorným polem 80° získáme podstatně širší záběr na fotografii na velmi krátkou vzdálenost. Porovnáme si fotografii níže a fotografii výše. Jedná se o stejné místo, fotopast byla instalována na stejném stromě. Širokoúhlé objektivy jsou opatřeny jinou čočkou, která má jeden podstatný negativní vliv – oddálí sledovanou oblast za cenu širšího záběru.
Zaznamenali jste na níže připojené fotografii procházející osobu? Byla vyfocena asi na vzdálenost 15 metrů. Na této vzdálenosti s kombinací širokého úhlu je nemožné něco poznat.
Aby toho nebylo málo, podívejme se nyní na noční fotografie širokoúhlých objektivů. Na první pohled vidíme největší slabinu v noční scéně. Širokoúhlé objektivy vidí v noci stěží na 5 metrů, ty lepší na 8 metrů. Přesvědčte se o kvalitě sami na fotografii níže.
Ve většině případů víte, kde vás něco trápí. A také víte, kam můžete fotopast umístit, abyste někoho úspěšně nachytali na švestkách. V ideálním případě doporučujeme změřit vzdálenost od instalace fotopasti k zainteresovanému místu. Pokud budeme uvažovat vhodný zorný úhel objektivu fotopasti, můžeme se řídit následujícím rozdělením.
Rozdělení úhlu záběru a doporučená vzdálenost pro použití fotopasti:
Z naší dlouholeté praxe doporučujeme sáhnout po osvědčených modelech s osvědčeným zorným úhlem do 45 – 60°. Pokud koupíte fotopast s úhlem 70 – 80° nebo dokonce nad 100°, okradete se tak o možnost fotopast použít někde jinde na delší vzdálenost. Ztrácíte tak univerzálnost použití.
TIP: Pro klasický zorný úhel (45 – 60°) ve většině případů si najdete takové místo, aby fotopast fotila co nejlépe. Pokud ale budete mít fotopast s úhlem 80° nebo více, musíte vždy fotit na velmi krátkou vzdálenost.
Ve většině případů je požadováno maximální utajení fotopasti. Pokud má fotopast pracovat na velmi krátkou vzdálenost, jako je tomu u širokoúhlých modelů, je velmi obtížné dosáhnout dobrého ukrytí fotopasti.
I na vzdálenost 10 metrů není ukrytí fotopasti zrovna jednoduchá záležitost. Výhodou při skrývání fotopasti je malá velikost. Například u modelu SG520 PRO a SG520 PRO W nebo FORESTCAM Tiny.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články v blogu po dobu max 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv. Jak chráníme osobní údaje »
© FOXcam, s.r.o. | ochrana osobních údajů | cookies
Vytvořil MD webdesign - tvoříme obchodně úspěšné weby
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články v blogu a akce v e-shopu po dobu maximálně 5 let.
Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.